3. קצת על איכות אוויר במדריד


 תחבורה ואיכות אוויר
בדצמבר 2018 החליטה עיריית מדריד לאסור כניסת מכוניות לתוך לב העיר. הכניסה למכוניות פרטיות המונעות בבנזין שיוצרו לפני 2000 וכלי רכב מונעי דיזל שיוצרו לפני 2006 אסורה בהחלט וגוררת קנס של 100 יורו. מכוניות היברידיות וחשמליות יכולות לנסוע בעיר ואף להחנות בכל מקום מותר ללא הגבלת זמן.
כרגע, יכולים לנוע בעיר בחופשיות מוניות, אוטובוסים, משאיות עם סחורה, אופנועים ומכוניות פרטיות כנ"ל, אך משנת 2022 כלי רכב מכל סוג שהוא, המונעים בדיזל או בנזין לא יורשו להכנס לעיר בכלל.
בנוסף, חניה ניתנת רק לתושבי העיר, כך שאם אינך תושב העיר הכניסה אסורה. רכב שכור מקבל אישור כניסה אך החנייה היא רק בחניונים ולא ברחובות.
ברחוב הראשי של העיר, הגראן ויה, נרשמה ירידה של שליש בכמות הרכבים היומית. כפי שאתם רואים בתמונה שצולמה אתמול בשעות השיא, בעיקר מוניות ואוטובוסים נוסעים ברחוב זה.
 


האם המהלך הזה גורם לעומסים בטבעות הכבישים המרוחקות ממרכז העיר? האם תושבי מדריד מרוצים מהמהלך הזה?
תשובות, אולי, בסוף מאי 2019 בעת הבחירות לרשויות המקומיות כאן בספרד.
חשוב לציין כי מדריד מרושתת בקווי מטרו רבים, עמוסים לעייפה בכל שעה ומשרתים מאות אלפים. הנסיעה זולה יחסית (1.2 יורו) ואין מצב שמחכים יותר מ 5 דקות לרכבת.

בנוסף, באתר מקוון ניתן לראות מדד משוקלל של איכות האוויר בעיר http://aqicn.org/city/madrid/

בהסתמך על תחנות ניטור המשדרות את הנתונים שלהן און ליין, האינדקס שיצרו משקלל ריכוזי חלקיקים, אוזון, NO2  ו SO2.
האתר מציג את נתוני האינדקס לגבי ערים רבות בעולם, לרבות לונדון ופריז, תל אביב, חיפה, אשדוד, ירושלים וכן, כן, גם פרדס חנה-כרכור.

Nos vemos en la próxima publicación


Comments

  1. העיקר שאנחנו על מפת ניטור איכות האויר😉🤣

    ReplyDelete
  2. נשמע מעניין מאד.
    בכמה מצב איכות השתפר?
    האם תוצאות הבחירות אכן נתנו את התשובה?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

12. לכבוד יום העצמאות- על חקלאות וסביבה

34. ריבאונד

56. הכלבים נובחים..