21 . פוליטיקאים מטומטמים יש בכל מיני מקומות -סוג של נחמה?


כזכור לכם, בפוסט השלישי שפירסמתימיד עם הגיעי למדריד היה מלא התפעלות מפרויקט MADRID CENTRO, המגביל את כניסת הרכבים למרכז העיר על מנת לצמצם זהום אוויר, פקקים ורעש.
נו, אז לפי הכתבה בגרדיאןהעידן הקצר והמוצלח הזה, כנראה, תם. מאז הושק הפרויקט, בנובמבר 2018, ירדו ריכוזי תחמוצות החנקן (זה השובל החום שאתם רואים לעיתים מכסה את מפרץ חיפה או מרחף לו מתחנת הכח בחדרה ובאשקלון) בכמעט 40%!
אבל, בעקבות הבחירות לראשות העיר והמחוז- התחלפה ההנהגה, וכעת הטענה היא שפקקים זה "אופי", צפירות ונהגים עצבניים זה סבבה.
כשמדברים על פוליטיקה וטמטום, ברור שאני לא יכולה להתעלם מהרע שעושה פרזידנט טראמפ גם לנתיניו שלו וגם לעולם.
ברור שהאיש מוטה כסף, תעשיית נפט ופחם. האימרה המפורסמת שלו ששינויי האקלים הם קנוניה סינית ובמהלך סופות השלגים המטורפות בחורף האחרון צייץ וקרא להתחממות הגלובלית לבוא ולגאול את תושבי ארה"ב מהקור הנוראי הזה.


אבל אחד השיאים החדשים של הטמטום שהוא מנסה עכשיו לקדם, הוא לאשר פרויקטים של fracking (פיצוח פצלי גז) בקליפורניה- בקרבת המקומות היפים בעולם- פארק יוסמיטי, סקויה, קניון המלכים ועוד. גם San Luis Obispo  וסנטה ברברה על הכוונת.
דיון מענין על הבעד/ נגד וסוגיות שונות של הפראקינג תוכלו למצוא כאן

אז מה בעצם אני רוצה להגיד? לצערי, גם כשיש פוליטיקאי/ת בעמדת מפתח ששם על סדר היום הציבורי נושאים סביבתיים, הקדנציה מתי שהוא מסתיימת, ואיתה עלולות להסתיים יוזמות ואג'נדה סביבתית. ולכן, הפתרון הוא לקבע את הדברים בחוק (אבל, כפי שאנחנו רואים, גם חוקים ניתנים לעקיפה ולא תמיד לאכיפה..)
מצד שני, אפשר להתנחם שגם הקדנציה של המטומטמים תסתיים מתי שהוא.


Comments

Popular posts from this blog

12. לכבוד יום העצמאות- על חקלאות וסביבה

34. ריבאונד

56. הכלבים נובחים..