20. שליש

היום אני סוגרת שליש (חודשיים משישה) מהשבתון שלי במדריד.
(זה מזכיר לי שישבנו פעם במסעדה ויוסי ביקש בירה שליש. שליש כוס? שאלה המלצרית. כן, ענה לה יוסי, שליש כוס של ליטר.. התברר שזה היה היום הראשון שלה בעבודה והיא לא ממש ידעה מה פירוש המינוחים האלה- שליש.. חצי..)

בחודשיים האלה הספקתי להכיר קצת את ספרד ובעיקר, את מדריד, להכיר את הספרדים (יש עם שמתחבק ומתנשק יותר מאיתנו!). להגיש 3 דוחות מחקר גדולים, להתקדם עם מאמרים, להתקדם עם הדוקטורנטים והמסטרנטים שלי, להכין 2 הצעות מחקר, להתראיין לעיתונות, לבדוק עבודות של סטודנטים בקורסים, לכתוב בלוג.
יחסית לזה שזה נקרא "שבתון"- מנוחה, ריסטארט של חשיבה, טעינת מצברים.. אני (עוד) לא שם.
אבל, בכל זאת, אני מצליחה קצת לעשות מדיטציה, צועדת המון, עולה לפחות פעמיים ביום את כל 90 המדרגות בבניין בו אני גרה עד עליית הגג..
מעניין לעניין, ביום ראשון האחרון היו בחירות לפרלמנט האירופי ולרשויות המקומיות כאן במדריד (אגב, שום פלריג לא נתלה ברחובות, קצת דגלים עם תמונות המועמדים נתלו במקומות ייעודיים בשדרות מרכזיות, ויום אחרי זה- הכל ירד). ראש העיר המכהנת, מנואלה כרמנה, זכתה בכמעט 31% מהקולות, אך הכתרתה לכהונה נוספת, טרם אושרה.
על פי תוצאות הבחירות של כלל תושבי אירופה לפרלמנט האירופי, עלה כוחם של "הירוקים" בצורה משמעותית (69 מושבים מתוך 751, לעומת 50 מושבים בשנים 2014-2019 ו 55 מושבים בשנים 2009-2014). ללא ספק, נזקפת לאירופים זכות בכל הקשור לקידום האג'נדה הסביבתית. ולא רק, האירופאים היו אלה שהבינו שזה לא רק כלכלה, או רק סביבה או רק חברה. הם הבינו וקידמו לאורך השנים את השילוב של הפיתוח בר הקיימא של סביבה- חברה- כלכלה. (נכון, לעיתים כדי לעמוד ביעדים של עצמם "ייצאו" האירופאים את הייצור לסין, בנגלדש ופקיסטן ולו בלבד שהם יראו decoupling – כלומר שהתוצר יעלה אך צריכת האנרגיה תרד, הזיהום ירד, השימוש במשאבים ירד.. אבל יעלה במקום אחר).
האירופאים היו הראשונים והמובילים שהשקיעו בהחלטות מדיניות, בעשייה, במחקר ובפיתוח שת"פים כדי להראות שסביבה איננה רק "שליש" מהיעדים והמטרות של מקבלי החלטות וקובעי מדיניות. הסביבה, החברה והכלכלה, כך הכתיבו האירופים את התפיסה, הם חלקים שמרכיבים שלם, שסכומו גדול מחלקיו.
אז דווקא עכשיו, כשיש רצון לפרק את האיחוד (על מה הם חשבו, הבריטים האלה??) ולמרות כל החריקות שיש באיחוד האירופי אני חושבת שעתיד העולם, אל מול ההתנהלות של ארה"ב ואל מול ההתחזקות של הרוסים, הסינים וההודים, הוא ממש האחריות של האירופים. ושהירוקים בפרלמנט יתמקדו בנושאי הקיימות.



Comments

Popular posts from this blog

12. לכבוד יום העצמאות- על חקלאות וסביבה

34. ריבאונד

56. הכלבים נובחים..